Образовање за ново доба како види ЕК Rethinking #Education #strategy #EC

Наводно, стопа незапослености у Европи је 23 посто, а опет око 2 милиона радних места није попуњено!

ЕК је промовисала нову стратегију образовања Поновно размишљање о стратегији образовања. Истичу се следећи циљеви:

  • Неопходно је развијање развојних и базичних вештина, пре свега предузетничких и ИТ.
  • Страни језици.
  • Повећати нвестирање у систем стручног усавршавања на глобалном нивоу.
  • Побољшати систем верификовања стечених вештина, посебно оних који нису стечене у процесу формалног образовања и стручног усавршавања.
  • Побољшати приступ образовном систему, посебно кроз систем бесплатног образовања.
  • Реформу морају да подрже добро обучени, мотивисани и предузетнички орјентисани наставници.
  • Свака инвестиција у образовање мора да да принос, било на националном или ЕУ нивоу.
  • Обезбедити партнерство јавног и приватног сектора.

„What does Rethinking Education call for:

  • There needs to be a much stronger focus on developing transversal skills and basic skills at all levels, especially entrepreneurial and IT skills.
  • A new benchmark on foreign language learning: by 2020, at least 50% of 15 year olds should have knowledge of a first foreign language (up from 42% today) and at least 75% should study a second foreign language (61% today).
  • Investment is needed to build world-class vocational education and training systems and increase levels of work-based learning.
  • Member States need to improve the recognition of qualifications and skills, including those gained outside of the formal education and training system.
  • Technology must be fully exploited, in particular the internet. Schools, universities and vocational and training institutions must increase access to education via open educational resources.
  • These reforms must be supported by well-trained, motivated and entrepreneurial teachers.
  • Funding needs to be targeted to maximise the return on investment. Debate at both national and EU level is needed on funding for education – especially in vocational education and higher education.
  • A partnership approach is critical. Both public and private funding is necessary to boost innovation and increase cross-fertilisation between academia and business.“

Link

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s