Наставници предузетници и наставници „предузетници“ #TheEconomist #MOOC

О учењу на даљину може се говорити са различитих аспеката, а ја бих се концетрисао на један који je апострофиран и у недавно објављеном документу Европске комисије: реформу образовања неопходно је да подрже добро тренирани, мотивисани натавници са предузетничким духом (These reforms must be supported by well-trained, motivated and entrepreneurial teachers). 

Ево неколико примера како ја схватам „предузетнички мотивисане и добро трениране наставнике“.

Наиме, Себастијан Турн, професор са Стенфорда (треба ли било шта рећи о овој школи?) сада на Гуглу, направио је револуцију ове године са Udacity, успевши да прикупи 15 милиона долара (словима: петнаестмилионадолара) и преко 400 хиљада полазника (словима: преко четиристотинехиљадакорисника).

Његове колеге Нг и Колер обезбедили су за свој пројекат Coursera „тричавих“ 16 милиона долара. 

А ја у петак затекох на столу у зборници понуду неке „организације“ која нуди акредитовани курс од ЗУОВ где стоји: 20.000  динара + путни трошкови + сендвич, за 8 бодова. Како би рекао велики маг професор доктор кошарке Дуле Вујошевић, сада бих рекао да је безобразан али не смем, може да ме тужи. Боље да станем иза иза професора Сакса.

Ко има уши да чује, нека чује.

* * *

„One spur is economic and political pressure to improve productivity in higher education. The cost per student in America has risen at almost five times the rate of inflation since 1983. For universities beset by heavy debts, smaller taxpayer subsidies and a cyclical decline in enrolment, online courses mean better tuition, higher graduation rates and lower-cost degrees. New technology also gives the innovative a chance to shine against their rivals.MOOCs are more than good university lectures available online. The real innovation comes from integrating academics talking with interactive coursework, such as automated tests, quizzes and even games. Real-life lectures have no pause, rewind (or fast-forward) buttons; MOOCs let students learn at their own pace, typically with short, engaging videos, modelled on the hugely successful online lecturettes pioneered by TED, a non-profit organiser of upmarket mindfests.“ (Online Learning Update)

Link

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s