Када су (скоро) сви одлични Sorting the wheat from the chaff #Global #Grade inflation #education

See on Scoop.itSustainable Economics

„Germans might fear inflation of the economic variety, but grade inflation has become rampant in the academic world. Pippa Wentzel reports…When 80 percent of students graduate with one of the top two grades, questions start being asked. When you learn that this figure was 70 percent as recently as 2001, alarm bells start to ring…

In Britain, the number of students getting first-class degrees has increased by 125 percent in the past decade.

Employers are struggling to use university grades to make decisions about applicants, because they really say so little about them. Many smaller firms in particular can get seduced by the marks which an applicant has, without having any means of evaluating them in context.

Universities, too, are apparently having a tough time selecting the best candidates for progression to Masters programmes Тhe universities themselves are complicit in the process: fiercer competition between institutions and courses to attract students…so the examinations have not got easier – it’s just that better marks are being handed out for the same performance,

One student Jessica, who didn’t want her surname published, described how the whole class would troop up one by one to deliver comically under-prepared presentations, universally culled from Wikipedia the night before – and would then all walk away clutching top grades.

„We were happy, because we had the marks we needed without having to work too hard. The professors put up with it because they came out of it looking good, as all their students had great marks,“ she said. „Actually, it was almost embarrassing.“
Link

Вукашин Б Васић’s insight:

Инфлација одличних. У Немачкој 80 процената студената дипломира са 10 или 9 (70 процената у 2001). У Великој Британији број студената са 10 -ком порастао је за 125 процената у последњој декади.

Наводе се различити узроци таквом тренду – од личних (професори су болећиви према студентима јер схватају колико њихове оцене могу да утичу на будуће каријере студената) до „тржишних“ (у оштрој конкуренцији, универзитети су принуђени да се боре за сваког студента. Оно што се наглашава јесте чињеница да испити нису ништа лакши већ су критеријуми блажи).

Последице таквих промена су да послодавци све мање верују оценама које млади доносе, јер тако мало говоре о њима. Универзитети, са друге стране, сами себи стварају проблеме при избору кандидата за последипломске студије.

Ако је судити према сведочењу једне студенткиње, студенти све то виде на свој начин. Са једне стране, сви су срећни и задовољни јер се може добити одлична оцена без напора, копирањем из Википедије вече пре испита, а, са друге стране, читава ситуација је готово непријатна. Ова студенткиња, свесно или несвесно, упире прстом у професоре – професорима је добро јер добре оцене позитивно говоре о њиховом раду.

Обрни, окрени, опет ћемо ми (професори и наставници) испасти криви.

See on www.thelocal.de

Advertisements

One thought on “Када су (скоро) сви одлични Sorting the wheat from the chaff #Global #Grade inflation #education

  1. Повратни пинг: Оцена оцењивања « Био-блог

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s