О будућности образовања Professor Howard Gardner interview #education #Harward #learning #digital technologies

See on Scoop.itSustainable Economics

In this interview, Howard Gardner, Hobbs Professor of Cognition and Education at the Harvard Graduate School of Education, talks about what digital technologies can offer learning. He also considers the potential threats they pose to a well-rounded education.
Professor Gardner:
„Getting a well-rounded education now isn’t simply a matter of going to the web and sitting there passively.
Most information that’s available, we don’t know how it’s assembled and whether it’s accurate. So if you don’t know how to probe the sources and say on what basis they made the assertions, you can be fooled into thinking you’re educated when you’re really not.
Educators have a lot on their plate. To help people become literate and to help them acquire disciplined ways of thinking — it is a big job. So many educators would say, “I would be happy to leave ethics and morality to the home, or religious institutions, or to the neighborhood.” But I can tell you in the United States — I suspect it’s true in the UK as well — we can’t count on these other institutions, and we certainly can’t count on the media, which in many ways exhibit immoral and unethical behavior.
Anything we can do to create models for young people as they are growing up as to what it’s like to live in an environment where ethics and morality is what we aspire to — we don’t necessarily achieve it but we aspire to it — and if we screw up how can we do a better job, I think that’s the best gift we can give young people growing up in any society.“
Вукашин Б Васић:

Право правцато откривење. Професор Гарднер долази из света образовања, са харвардске школе, те ме све више учшврћује у уверењу да је Харвард ипак посебан (ех, када сам добио Фулбрајтову стипендију, пријавио сам Харвард као опцију, очигледно понесен, занесен аромом харвардских идеја.) За последње две деценије, професор Гарднер је један од директора  Good Work Project, пројекта који истражује етички карактер активности младих у дигиталном свету. Моралност и етика, добар посао (или, добри људи), основна је порука овог интервјуа.

Да покушам да сумирам поруку по питањима.

Како дигиталне технологије доприносе процесу учења?

MOOC, Kahn Academy – то је било до сада незамисливо, на дохват руке имати могућност да се прате неки од најбрилијантнијих умова, понекад се добијају сертификати, понекад значке – беџеви (осмех, прим. В.Б.В).

Које су опасности од примене дигиталних технологија у образовању?

У свету са толико много информација и толико много тема, не може се стећи право образовање (well-rounded education) самим пасивним изласком на Нет. Морамо преиспитивати све што прочитамо, како податке тако и разултате који се интерпретирају на основу њих. То значи бити добро образован (Да, то је оно на чему моја маленкост инсистира када наглашава разлику између академског грађанина и интелектуалца. Већ сам о томе писао у чланку Наставници предузетници и наставници “предузетници” , прим. В.Б.В)

Професор Гарднер је један од оснивача Good Work Project. Шта тачно значи добар посао?

Технички савршено урађен, подстицајан, на етичким принципима. И, друго, сви заинтересовани (стејкхолдери) морају бити складно повезани у целину да би посао био „добар“ (холистички, прим. В.Б.В.)

Шта школе могу да ураде на стварању добрих људи?

Многи наставници би радо оставили питања етике и морала другима (породици, цркви, локалној заједници, медијима). Али, то није могуће, посебно не медијима који се најчешће понашају неморално. Етика у школама не значи проповедање (моралисање, како би Скерлић замерао великом др Лази К. Лазаревићу, прим. В.Б.В), већ примерно понашање наставника. Постављање модела – можда недостижног, најбољи је поклон који можемо дати младим људима.

Да ли има разлога за оптимизам када је будућност образовања у питању?

Сигурно је да ће образовање у будућности бити сасвим различито, јер ће почети самим рођењем, а завршавати са престанком активног живота. Друго, све што учимо морамо разумети у контексту глобалне заједнице. Треће, дигитализација образовања. Са тим у вези, треба знати да не постоји нешто као технолошки детерминизам – можемо узети оловку и њоме писати дивну поезију, али исто тако можемо са оловком некоме истерати око. И до сада смо имали образоване и погрешно „образоване“, тако је и у дигиталном добу. Зато је будућност образовања у рукама оних којима је стало до образовања младих, а не само да згрћу новац док су живи.

Кратко, јасно, концизно. Једном речју, савршен интервју, „са ногу“.
За све нас значајно је питање да ли ми овде имамо разлога за оптимизам у вези са образовањем? Најискреније, нисам сигуран. Колико ја могу да видим и колико ја могу да разумем, корупција је (готово) метастазирала. У последњој реченици професор Гарднер имплицитно дефинише корупцију – корупцију имплантирају људи којима „није стало“ до образовања, већ (само до згртања) новца. Зато је  пред просветом основни задатак да етиком и моралом подиже нове генерације добрих људи.
Тежак је то занат. Ко преживи, причаће. „Ово је мој прилог“.

See on vimeo.com

Advertisements

One thought on “О будућности образовања Professor Howard Gardner interview #education #Harward #learning #digital technologies

  1. Повратни пинг: Техномикрофутуризам « Био-блог

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s