Како је плавуша изменила ток економске мисли A Beautiful Mind: Using #Media to Teach #Economics #pedagogy #teaching #Nash #gametheory #eureka

See on Scoop.itSustainable Economics

A Beautiful Mind won the Academy Award for best picture in 2001 and it chronicles the life of John Nash who is noted for his pioneering work on general equilibrium theory. This scene is a great way to discuss self-interest and contrast it with the social optimum. Nash’s work has augmented Adam Smith’s „invisible hand“ theory by extending how self-interest is modeled. This scene is must viewing even though the scene itself contains flawed economics (explaining why the scene is NOT a Nash equilibrium helps students learn the concept in greater depth) (A Beautiful Mind: Using Media to Teach Economics).

Вукашин Б Васић:

У филму Блистави ум, математичар и нобеловац Џон Неш доживљава свој ЕУРЕКА тренутак у бару. Једна тривијална сцена провоцирала је блистави ум да у њему настане једна од најбрилијатнијих идеја двадесетог века.

Међутим, режисер филма задржао је за себе слободу да садржину разговора Неша и његових пријатеља постави тако да не одговара формалној теорији игара и „игра“ о којој они говоре не обезбеђује тзв. Нешову равнотежу. Свеједно, настала је нова игра – Игра лепе плавуше 🙂 Ко зна, можда се режисер поиграо са нама алудирајући на шале о плавушама.

За нас просветне раднике, пре свега за педагоге, поставља се питање да ли се овај клип може узимати као наставно средство, имајући у виду поменуту  „уметничку слободу“ режисера. По мом мишљењу, одговор је потврдан не само зато што ученици могу самостално да уоче „грешку“ и самостално дођу до Нешове равнотеже већ и зато јер показује да се овакав начин размишљања (говорим о теорији игара) може применити у свим аспекту свакодневног живота (па чак и на сплаву или ноћном клубу).

Све у свему, ако се вратимо економији, ова стилизована сцена је сасвим сигурно  прекретница у начину на који економисти (треба да) размишљају. На жалост, изгледа да тај „тренутак“ још увек траје – уместо блиставе идеје блиставог ума, полако се свуда увлаче „изигравања“ (квази гејмификација). То се ваљда могло и очекивати кад идеја из струке (маркетинг) „бије“ (најбољу) идеју из науке.

😦

See on serc.carleton.edu

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s